امام آمد

امام آمد

شاه رفت
امام آمد

امام آمد

شاه رفت

جشن های دهه فجر نوعی شکرگزاری نعمت انقلاب است


آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شب گذشته در دفتر مقام معظم رهبری در قم به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر، با بیان آیه«قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ اللَّهُمَّ رَبَّنَا أَنْزِلْ عَلَیْنَا مَائِدَةً مِنَ السَّمَاءِ تَکُونُ لَنَا عِیداً لِأَوَّلِنَا وَ آخِرِنَا» اظهار داشت: وقتی سفره غذایی از آسمان نازل شود جا دارد که از اولین و آخرین آن روز را عید بگیرند آیا جا ندارد روز پیروزی این انقلاب که برکاتش هزاران برابر سفره آسمانی است را عید بگیریم؟

وی با توجه به عظمت نعمت انقلاب گفت: کمترین وظیفه ما در مقابل انقلاب این است که به شکرانه این نعمت بزرگی که خداوند به ما داده، جشن هایی را برگزار کنیم؛ امیدواریم خدا معرفت شناخت نعمت هایش و توفیق شکرگزاری آن ها را به ما عطا فرماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سلسله مباحث درس اخلاق، بیان داشت: برای کسب محبت الهی باید مقدماتی را فراهم کرد و با کسب معرفت نسبت به خدا دریابیم که دوست داشتنی است و کم کم این محبت در ما دوام پیدا کند و در زمره محبین قرار بگیریم؛ به این سادگی نیست که بگوییم از امروز من نسبت به خدا محبت پیدا کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر محب احساس کند محبوبش نیز وی را دوست دارد تحمل سختی ها و گرفتاری ها برایش آسان می شود؛ یکی از شیوه های تربیتی قرآن کریم این است که هنگامی که می خواهد افراد را به انجام کاری تشویق کند می گوید این چیزی است که خدا دوست دارد مانند«وَ اللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ»«وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ‌«.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: در مقابل برای این که انسان ها را از انجام کاری پرهیز دهد می فرماید خدا این کار را دوست ندارد مانند«وَ اللَّهُ لاَ یُحِبُّ الْفَسَاد» و«إِنَّ اللَّهَ لاَ یُحِبُّ الْخَائِنِینَ» یعنی فطرت شما این چنین است که باید کاری کنید که خدا دوست بدارد، این مطلوب فطری شما است و خودتان می دانید.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به آیات«رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْه»« یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ» ابراز داشت: این یک شیوه کم نظیری است که در ادبیات قرآن به کار گرفته شده است و در خیلی جاها رابطه متقابل بین خدا و بندگان را نشان می دهد و می فرماید کسانی هستند که خدا را دوست می دارد و خدا نیز آنها را دوست دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.